کفش ایمنی ضد آب

ویژگی های کفش ایمنی ضد آب

یکی از انواع کفش‌ ایمنی که در بین افراد محبوبت خاصی نیز دارد، کفش ایمنی ضد آب می‌باشد. کفش‌ ایمنی ضد آب ویژگی‌های خاصی دارند که ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از مزایای استفاده از کفش ایمنی ضد آب آشنا کنیم.

یکی از تجهیزاتی حافظ جان و مال کارکنان می‌باشد کفش‌های ایمنی است. استفاده از کفش‌های ایمنی در محیط‌های کاری بسیار اهمیت دارد، و جان افراد را در بسیاری از شرایط و موارد از خطر حفظ می‌کند. انواع مختلفی از کفش‌های ایمنی در بازار وجود دارد که هر کدام بنابر قابلیت و ویژگی‌هایی که دارند مناسب برای محیط‌های کاری خاصی می‌باشند.

ویژگی کفش ایمنی ضد آب استاندارد

در محیط‌های کاری از ابزار و تجهیزات بسیاری برای بالا بردن سطح ایمنی کار و کارکنان استفاده می‌شود، از جمله این تجهیزات کمربند ایمنی، کلاه ایمنی و… می‌باشد، اما کارکنان در کنار استفاده از این تجهیزات در محیط‌های کاری خود باید حتما از کفش‌ ایمنی ضد آب و انواع مختلف کفش ایمنی نیز استفاده کنند. کفش‌های ایمنی ضد آب متنوعی در بازار وجود دارد که شرکت‌ها و برند‌های مختلف اقدام به طراحی و تولید کفش‌ ایمنی ضد آب می‌کنند.

کفش‌ ایمنی ضد آب دارای استاندارهای ویژه‌ای می‌باشد که شرکت‌ها در هنگام طراحی و تولید آن باید، این موارد را در نظر بگیرند. یکی از شرکت‌های صاحب نامی که در زمینه تولید کفش‌ ایمنی ضد آب نیز فعالیت می‌کند، شرکت یحیی برند است که توانسته به خوبی تمام موارد و استانداردهای کفش ایمنی ضد آب را در فرآیند تولید خود رعایت می‌کند.

کفش‌ ایمنی ضد آب بیشتر برای محیط‌های مرطوب، پرباران و محیط‍‌هایی که در ارتباط مستقیم با آب و مایعات است مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از ویژگی‌های مهمی که انواع کفش‌های ایمنی باید داشته باشند؛ مقاومت بالا در برابر ضربه است. این ویژگی‌ به کفش‌ ایمنی ضد آب و سایر انواع کفش‌های ایمنی این امکان را می‌دهد که برابر هر گونه آسیب سخت مانند افتادن سنگ و یا ابزارهای سنگین محیط کار مقاوم باشند.

بسیاری از مشاغل مانند برق کاران در معرض مستقیم خطر برق گرفتگی قرار دارند به همین منظور این افراد باید از کفش‌ ایمنی ضد آب مطمئن استفاده کنند تا آنها را از خطر برق گرفتگی در امان دارد. البته این کفش‌ها باید مقاومت خوبی در برابر ضربه الکتریکی را نیز داشته باشند.

سایر کفش‌های ایمنی به ویژه کفش‌ ایمنی ضد آب به دلیل اینکه در محیط‌های مرطوب و لغزنه استفاده می‌شوند باید در برابر لغزش‌ها مقاومت داشته باشند، یا به عبارتی ضد لغزش باشند. این ویژگی به کفش ایمنی ضد آب اجازه می‌دهد تا کارکنان به راحتی در محیط‌های مرطوب و لغزنده که به دلیل وجود آب ایجاد شده است به خوبی فعالیت داشته باشند.

در نتیجه کفش‌ ایمنی ضد آب باید این ویژگی‌ها را داشته باشند تا بهترین عملکرد را برای کارکنان و سایر مصرف کنندگان داشته باشند. رعایت کردن نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات محافظتی باعث کاهش و یا از بین رفتن دغدغه کارفرمایان در زمینه ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری مختلف می‌شود.

ویژگی ظاهری کفش ایمنی ضد آب استاندارد

یکی از راه کارهای تشخیص کفش ایمنی ضد آب استاندارد از غیر استاندارد توجه به ظاهر کفش می‌باشد. هانطور که هر نوع و جنس کفش دارای ویژگی‌های ظاهری منحصر به فرد خود می‌باشد؛ کفش ایمنی ضد آب نیز ویژگی‌های ظاهری خاصی دارد. البته برخی از این ویژگی‌ها با سایر انواع کفش‌های ایمنی مشترک می‌باشد:

• جلوی کفش(سرپنجه)

کفش‌های ایمنی ضد آب و سایر انواع کفش‌های ایمنی استاندارد معمولا دارای پوشش جلویی از جنس فولاد یا سایر موادهای فوق العاده محکم ساخته می‌شوند.

• رنگ کفش

رنگ انواع کفش‌های ایمنی زرد، سبز، قهوه‌ای می‌باشد، اما رنگ کفش ایمنی ضد آب باید حتما تیره باشد. (رنگ تیره کفش‌ ایمنی ضد آب یک ویژگی منحصر به فرد است که آن را از سایر کفش‌های ایمنی متمایز می‌کند).

• بسته بندی کفش ایمنی

بسته بندی کفش‌های ایمنی به ویژه کفش ایمنی ضد آب بسیار متفاوت‌تر از کفش‌های دیگر می‌باشد؛ و دلیل این تفاوت این است که کفش‌ ایمنی ضد آب و انواع مختلف کفش ایمنی نباید در مرحله حمل و نقل دچار آسیب و یا خرابی شوند.

• طراحی کفش‌ ایمنی

طراحی کفش‌های ایمنی ضد آب بسیار ساده و جذاب است.

کفش ایمنی ضد آب

بررسی ویژگی کفش ایمنی ضد آب استاندارد

کفش‌ ایمنی ضد آب دارای ویژگی‌هایی در طراحی و تولید هستند که می‌تواند آب را به یکی از پر مصرف‌ترین محصولات ایمنی در محیط کاری مرطوب و کارهایی که در معرض جریان آب قرار دارد تبدیل کند. برخی از ویژگی‌های کفش ایمنی ضد آب عبارتند از:

1. روکش مقاوم در برابر آب

اصولا کفش‌ ایمنی ضد آب از روکش‌های مقاومی در برابر آب ساخته می‌شوند تا از نفوذ آب و مایعات به داخل کفش جلوگیری کنند.

2. داشتن درزهای محکم

کفش ایمنی ضد آب را معمولا با استفاده از بروزترین تکنولوژی دوختهای محکمی میزنند تا مانع خوبی در برابر نفوذ آب باشد.

3. ظاهر مهره دار

بعضی از انواع کفش‌ ایمنی ضد آب دارای مهره هستند که باعث بهبود و افزاش مقاومت کفش در برابر لغزندگی در شرایط مرطوب می‌شود.

4. زیره ضد لغزش

زیره‌های کفش ایمنی ضد آب اصولا دارای خصوصیت ضد لغزش و بازتابنده طراحی می‌شود تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی آن را بر روی سطح آب کنترل کنند.

5. مقاوم در برابر ضربه

این ویژگی تنها مخصوص کفش‌ ایمنی ضد آب نمی‌باشد بلکه در تمامی کفش‌های ایمنی مشترک است. این ویژگی کمک می‌کند که پا در اثر اصابت اجسام سنگین و سخت آسیب نبیند.

6. محافظت در برابر الکتریسیته

برخی از کفش‌ ایمنی ضد آب از زیره‌هایی ساخته شده‌اند که مانع عبور برق می‌شوند.

7. استانداردها

برای ساخت انواع مختلف کفش‌ ایمنی ضد آب باید از استانداردهای ملی و بین المللی استفاده شود، تا کارکنان اطمینان حاصل کنند که کفش ایمنی ضد آب مورد نظر با توجه به استانداردهای معتبری ساخته شده است.

مزایای کفش ایمنی ضد آب

مزایای استفاده از کفش‌های ایمنی ضد آب در محیط‌های نامساعد

کار کردن در محیط و شرایط نا مساعد سختی‌ها و خطرات خاص خود را دارد. مثلا افرادی که بر روی بلندترین آسمان خراش‌های دنیا کار می‌کنند، هر لحظه ممکن است جانشان در خطر باشد؛ این خطرات زمانی که هوا بارانی و یا نامساعد باشد سخت‌تر نیز می‌شود. به دلیل وجود این شرایط است که بسیاری از کارفرمایان برای کارکنان خود تجهیزات و وسایل ایمنی را فراهم می‌کنند تا خطر و ریسک کار را کاهش دهند.

استفاده از کفش‌ ایمنی ضد آب در شرایط نامساعد یکی از گزینه‎‌های مورد استفاده کارفرما می‌باشد.

در زیر با برخی از مزایای استفاده از کفش ایمنی ضد آب در شرایط نامساعد آشنا خواهید شد:

• محافظت از پا در برابر آب

استفاده کردن از کفش‌ ایمنی ضد آب در شرایط نامناسب از جمله خیابان‌ها، محیط‌های بارانی و برفی، محیط‌هایی که در آن لکه روغن و صابون وجود دارد؛ از پای افرا در برابر ورود مایعات و آب به داخل جلوگیری می‌کند.

• جلوگیری از سرخ شدن و آسیب به پاها

کفش‌ ایمنی ضد آب دارای جنس نرم و منعطفی می‌باشند که باعث جلوگیری از سرخ شدن پاها در شرایط نامساعد می‌شوند. اصولا این نوع کفش‌ها را ضد لغزش طراحی می‌کنند که باعث سقوط و لغزش پا می‌شود.

• حفاظت در برابر ضربه و فشار

معمولا کفش‌ ایمنی ضد آب دارای قابلیت جذب ضربه و فشار هستند، که آنها را قابل استفاده در محیط‌هایی که خطر ضربه و فشار بالایی وجود دارد می‌کند. این کفش‌ها را از جنس فولاد و یا استیل طراحی می‌کنند.

• مقاوم در برابر خراشیدگی

کفش ایمنی ضد آب نوع کفش‌ها دارای روکش‌های مخصوصی می‌باشند که از آسیب و خراشیدگی پا توسط اجسام خارجی جلوگیری می‌کند.

• راحتی در استفاده

کفش‌ ایمنی ضد آب دارای زیره‌های ارگونومیک هستند که باعث راحتی در استفاده و حرکت می‌شوند.

بنابراین، استفاده از کفش‌ ایمنی ضد آب در محیط و شرایط نامساعد کاری می‌تواند از پاهای مصرف کنندگان در مقابل صدمات جدی جسمی و آسیب‌های ناشی از ورود آب و مواد شیمیایی جلوگیری کند و باعث افزایش سطح ایمنی و بهبود شرایط کاری کارکنان می‌شود.

در پایان

همه ما مزایای مختلف استفاده از انواع کفش‌های ایمنی را می‌دانند و با آشنا کافی را دارند؛ و خوشبختانه امروزه بیشتر افراد به سلامت خود در محیط کاری توجه می‌کنند، به همین منظور به سراغ استفاده از انواع مختلف وسایل ایمنی می‌روند. اما باید به این نکته توجه کنید که برای تولید کفش‌ ایمنی ضد آب باید استانداردهای ویژه‌ای در نظر گرفته شود و اگر کفش ایمنی آن استانداردها را نداشته باشد، فرد در فرآیند کاری دچار مشکل می‌شود. پس بهتر است با آگاهی و شناخت کافی از انواع برند کفش‌های ایمنی ضد آب، دست به انتخاب از شرکت‌های معتبر بزنید.

این نوشته در کفش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با پشتیبانی
1
ارسال پیام به پشتیبانی سایت
نیاز به راهنمایی دارید؟