چرا باید از دمپایی طبی استفاده کنیم؟

دمپایی طبی

دمپایی طبی نوعی پای‌افزار نرم و سبک است که برای استفاده در محیط خانه و گاهی خارج از خانه به کار می‌رود. اغلب مردم در طول عمر خود بیش از 200 هزار کیلومتر راه میروند و این تنها با داشتن پاهایی سالم مقدور است. در سرزمین های گرم تر، مردم از صندل برای محافظت کردن کف پاهای خود از آسیب استفاده میکنند.

در اینجا اطلاعاتی در مورد دمپایی طبی و چرایی استفاده از آن در اختیارتان قرار خواهیم داد، با ما تا پایان همراه باشید.

چرا پا عضو مهمی است؟

ساختمان پا را نمونه اعجاب انگیزی از مهندسی می دانند. این ساختمان استخوانی شاکله بیش از 500 ماهیچه، تاندون و رباط است که آنها را به هم متصل کرده و به حرکتشان کمک میکند. تعجبی ندارد که بسیاری از حرکات روزمره و طبیعی انسان بر روی پا اثر میگذارند.

 

دمپایی طبی

 

شکل ظاهری پاها نقش زیادی در سلامت آنها ایفا میکنند. بنابراین، ناهنجاری های انگشتان و غیرطبیعی بودن قوس کف پا می تواند باعث وارد آوردن فشار غیرقرینه به قسمت هایی از پا شود. در نتیجه بروز زخم، تاول، میخچه، اختلال در راه رفتن و ساییدگی های غیرطبیعی کفش را به همراه خواهد داشت.

استفاده از یک دمپایی و کفش مناسب و آگاهی از خصوصیات آن میتواند باعث اصلاح قوس های غیرطبیعی و کنترل فشارهای غیرقرینه روی پا شود و از درد و زخم و مشکلات بعدی جلوگیری کند.

استفاده از دمپایی طبی برای بیماران دیابتی و قلبی

دیابت بیماری ای است که در حدود 20 میلیون نفر را فقط در آمریکا مبتلا کرده است. این بیماری باعث کاهش جریان خون در پاها می شود و سلامت آنها را تهدید میکند. سلامت پا به تحرک و فعالیت کمک میکند و سلامت قلب و ریه و سایر ارگان ها را به همراه دارد .پای ناسالم و دچار آسیب باعث درد، لنگیدن و فشارهای ناگوار روی مفاصل زانو، لگن و ستون فقرات میشود،

در نتیجه همه این مشکلات فعالیت روزانه کاهش پیدا می کند و متعاقب آن افزایش وزن و در نهایت بیماریهای قلب و عروق و سایر اندامها را به دنبال خواهد داشت. در طول فعالیت روزمره گاهی تا سی برابر وزن بدن به پاها فشار منتقل میشود.

پاها میتوانند مشکلات قطعی برای سلامت ایجاد کنند، زیرا آنها دورترین اعضا به قلب هستند. قلب خون را از طریق رگ ها به پا پمپاژ میکند و تحت شرایط مختلف پزشکی مانند بیماری شریانی محیطی، میزان خون پمپاژ شده به پاها کاهش می یابد. در این صورت، خونی که به پا میرسد غنی از اکسیژن نیست.

فواید دمپایی طبی

 

صندل طبی یحیی
صندل طبی یحیی

 

دمپایی طبی نه تنها به منظور تقویت قوس کف پا طراحی شده، بلکه با زیرسازی پاشنه میتوانند به تراز شدن پاها نیز کمک کند. بدون این پشتیبانی و قرارگیری مناسب پاها، مسائل دردناک و آزار دهنده ای مانند کف پای صاف و التهاب کف پا بروز میکند.

کاهش درد پا

درد پا با استفاده از دمپایی طبی کاهش می یابد. به طور میانگین انسان در طول روز بین 5 تا 12 هزار گام بر می دارد. بدون استفاده از کفش طبی و با پوشیدن کفش های غیراستاندارد، برداشتن این همه گام در طول یک روز آسیب هایی را متوجه پا میکند. صندل های طبی به انگشتان شما فضای کافی برای حرکت آسان به اطراف را میدهند و اغلب در سایزها و اندازه هایی تهیه می شوند که در صندل های معمولی موجود نیست. آنها مانع از سایش پا در کناره های کفش شده و پاشنه آنها طوری است که پا را به جلو نمیکشد و آن را در وضعیت ناراحت قرار نمیدهد.

 

دمپایی طبی

دمپایی طبی محرکی برای جریان خون

استفاده از دمپایی طبی میتواند محرک جریان خون باشد. اگر از درد عصب دیابتی رنج میبرید، صندل طبی میتواند بهترین دوست شما باشد. برای افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی صندل راحتی که قوس پا را محافظت میکند، اهمیت دارد. بر اساس تحقیقات موجود درباره نوروپاتی دیابتی، این بیماری گردش خون را در پاها کاهش می دهد و در کل صندل های طبی می توانند بیماران دیابتی را از خطر قطع پا برهانند.

کاهش هزینه ها

هزینه تهیه صندل طبی بسیار کمتر از هزینه عمل جراحی پا است. با سهل انگاری در مراقبت لازم از پا، به خصوص در سنین بالا دچار گرفتاری خواهید شد. بنابراین استفاده از صندل های طبی هنگامی که پا درد دارید یا با مشکلات دیگری در ناحیه پا مواجه هستید، نیاز به عمل جراحی را کاهش می دهد.

تماس با پشتیبانی
1
ارسال پیام به پشتیبانی سایت
نیاز به راهنمایی دارید؟