فرآیند ساخت کفش ایمنی + تصاویر مراحل ساخت

فرآیند ساخت کفش ایمنی + تصاویر مراحل ساخت

کفش ایمنی یکی از تجهیزات مهم ایمنی است که حتما باید در تمامی محیط های کاری مورد استفاده قرار بگیرد. برای تولید این کفش ها که دارای انواع مختلفی هستند، فرآیندی به طور منظم و دقیق باید انجام بگیرد. در ادامه این مطلب برای آشنایی با فرآیند ساخت کفش همراه ما باشید.

مراحل تولید کفش ایمنی

فرآیند ساخت کفش به طور عمده دارای پنج بخش است. این بخش ها عبارتند از:

  1.  بخش برش
  2. بخش ماشینکاری
  3. قسمت تزریق در کفش
  4. کفی کفش
  5. در نهایت پایان و اتاق کفش

بخش برش کفش

اولین بخش برای تولید کفش، بخش برش قسمت های مختلف است. معمولا از چرم برای تولید کفش های استفاده می شود. فارغ از جنس مورد استفاده برای تولید انواع کفش ایمنی، مجلسی، ورزشی و … در اولین مرحله و با استفاده از قالب های موجود جنس مد نظر در اندازه های دلخواه برش می خورد.

برای تولید کفش به تعداد زیاد، به قالب های زیادی نیز نیاز است. این قالب ها توسط کارگران روی پارچه ها قرار می گیرد و با دستگاه های پرس، برش های مد نظر روی آنها زده می شود.

 

‎گروه صنعتى يحيى، اقدام به راه اندازي كارخانه توليد چرم خود نمود تا درتولید كفش ایمنی مورد نیاز بازار از چرم اصل گاو استفاده نماید و بتواند باکیفیت‌ترین محصول را در بازار عرضه نماید.

 

فرایند ساخت کفش 5

 

عملیات برش نیاز به سطح بالایی از مهارت دارد، زیرا چرم گران قیمت، باید در حد امکان خراب نشود و حداقل ضایعات را داشته باشد. به همین دلیل این مرحله توسط افراد با تجربه ای انجام می شود که در این کار مهارت خوبی دارند.

ماشینکاری

ماشینکاری کفش یا همان مرحله دوخت، دومین مرحله برای تولید کفش است. پس از اینکه چرم ها در اندازه ها و الگوهای مورد نظر برش خوردند روی هم به طور منظم قرار می گیرند و وارد مرحله دوخت می شوند. این مرحله به صورت سنتی با دست توسط استاد کفاش صورت می گرفت اما در کارخانه های تولید کفش با استفاده از دستگاه ها انجام می شود. به همین دلیل این مرحله را ماشینکاری می گویند.

 

فرایند ساخت کفش 3

 

دوخت دستگاه به گونه ای تنظیم می شود که به تمیزترین شکل ممکن و به صورت سه بعدی انجام شود. ظرافت و زیبایی دوخت را می توانید در تمامی کفش های یحیی مشاهده کنید.

مرحله تزریق پلاستیک در کفش

زیره کفش از بخش های مهم کفش است که باید مقاومت بالایی داشته باشد. در واقع در هنگام خرید کفش باید به زیره آن دقت کرد تا کیفیت قابل قبول و مقاومت خوبی داشته باشد.

جنس زیره های کفش می تواند در دو نوع PU و TPU باشد که هر کدام دارای مزایا و معایبی است.

تزریق زیره کفش با دستگاه های حال حاضر کار بسیار راحتی است و اپراتور به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. پس از تزریق جنس زیره در قالب و سرد شدن آن حواضی اضافه گرفته شده و زیره آماده ورود به مرحله بعد است.

 

برای آشنایی بیشتر با پلی اورتان (از انواع جنس زیره کفش) پیشنهاد می کنیم به مقاله آشنایی با انواع مواد پلیمری در کفش ایمنی نگاهی بیندازید. 

 

فرایند ساخت کفش6

 کفی کفش

وقتی یک کفش در حال ساخت است، کفی های مورد استفاده در این مورد مسطح هستند و هنگامی که بالش ها درازتر از حد معمول می شوند با یک برس سیمی اضافات یا ناهمواری چرم ریخته می شود.

 

فرایند ساخت کفش6

 

این کار به این دلیل انجام می شود که سطوح خشن باعث جذب چسب برای ایجاد اتصال قوی تر می شود. در نهایت کفی ها به عنوان جزء جداگانه آماده می شوند، کفی همچنین می تواند به عنوان یک جزء جداگانه از مواد مصنوعی مختلف پیش ساخته تولید شود.

بخش پایانی و اتاق کفش

پایان تولید کفش بستگی به مواد مورد استفاده برای ساخت آن دارد. اگر از چرم باشد، تنها لبه و پاشنه بریده و برداشته می شود تا به یک کفش ایمنی استاندارد برسد. با هدف جذابیت کفش و اطمینان از اینکه لبه آن ضد آب است، در این مرحله آن را رنگ آمیزی می کنند و جلا می دهند. در نهایت به آرامی شستشو می دهند.

در اینجا یعنی پس از برش و دوخت و انجام تمیزکاری های نهایی تولید کفش به پایان می رسد.

 

فرآیند ساخت کفش2

 

مرحله طراحی در فرآیند ساخت کفش

اولین قدم برای تولید هر نوع کفش، مرحله طراحی و پیاده کردن ایده های اولیه است. در واقع طراح وظیفه دارد کفشی طراحی کند تا ضمن داشتن تمامی استانداردها دارای ظاهری زیبا و مشتری پسند باشد. به مراتب کفش هایی را در بازار دیده اید که از جنس و کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده اند اما ظاهر ساده و یا حتی زشت آنها رغبتی برای خرید در شما ایجاد نکرده است.

پس کار طراح اولین قدم از فرآیند ساخت کفش است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

تماس با پشتیبانی
1
ارسال پیام به پشتیبانی سایت
نیاز به راهنمایی دارید؟