جزئیات برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی

برگزاری بیست و دومین نمایشگاه

اولین نمایشگاه نفت ایران سال 1374 و با حضور کمتر از 200 شرکت در دو سالن برگزار شد. آن زمان شاید کسی باور نمیکرد که امروز 80 هزار متر مربع فضای خام نمایشگاه پاسخگوی فقط یک چهارم درخواست ها برای حضور در این نمایشگاه باشد. اکنون این نمایشگاه با فضای خام 8 هزار متر مربعی و فضای مفید 55 هزار متر مربع برگزار میشود. نمایشگاه بین المللی نفت تهران به لحاظ وزن نمایشگاهی در سطح منطقه مقام اول و در دنیا مقام پنجم را به لحاظ وسعت و تعداد شرکت کنندگان دارا است.

بیست و دومین دوره این نمایشگاه از تاریخ 16 تا 19 اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 10 تا 18 دایر است.

برگزاری بیست و دومین نمایشگاه
برگزاری بیست و دومین نمایشگاه

در نمایشگاه امسال 1800 متقاضی حضور دارند و از این تعداد تقاضا 1060 غرفه داخلی به نمایندگانی از 2500 شرکت و 811 غرفه خارجی از 47 کشور دنیا به نمایندگی از 1500 شرکت تعلق گرفته است.

برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی چطور بود؟

متقاضیان شرکت های داخلی برای حضور در این نمایشگاه چهار برابر ظرفیت موجود بودند. 200 هزار متر متقاضی حضور در این نمایشگاه وجود داشته که این رقم بیانگر محدودیت برای حضور در این نمایشگاه است.

در نمایشگاه سال جاری تعداد شرکت ها نسبت به سال گذشته تغییری نداشت. زیرا فضا تغییری نکرده بود. اما تنها تفاوت این است که سال گذشته 1400 متقاضی و امسال 1800 متقاضی وجود داشت. که در بخش ریالی 1060 شرکت و در بخش ارزی 811 غرفه یعنی 1827 غرفه جانمایی شده است.

بیشترین حضور شرکت های خارجی مربوط به کشور آلمان است. طوری که 3600 متر مربع از فضای نمایشگاه متعلق به شرکت های آلمانی است. در رتبه های بعدی، 2800 متر مربع به چینی ها و پس از آن شرکت هایی از ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس بیشترین تعداد را دارند و یک شرکت هم از ایالات متحده آمریکا در این نمایشگاه حضور دارد.

15 بازاریاب مقدمات برپایی این نمایشگاه را عهده دار بودند که از این تعداد دو بازاریاب داخلی و 13 بازاریاب نیز خارجی بوده اند و موفق ترین آنها شرکتی از کشور آلمان بوده که بیشترین جذب مشتری را داشته است.

برآورد ها حاکی از آن است که بالغ بر 100 تا 120 میلیارد تومان گردش مالی در این نمایشگاه صورت گیرد. این رقم از گردش مالی مربوط به هزینه های ارزی و ریالی هزینه ساخت غرفه ها و بخش اطلاع رسانی است.

پایه ارزی شرکت در نمایشگاه سال جاری نسبت به سال گذشته 120 یورو افزوده شد و به 470 یورو رسید. بنابراین برخی از شرکت کنندگان داخلی به دلیل افزایش قیمت از حضور در نمایشگاه انصراف دادند.

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، روسیه، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، هلند و اتریش به صورت پاویون در این نمایشگاه حضور دارند.

در این نمایشگاه چهار نشست تخصصی با حضور معاونت های وزارت نفت و 15 نشست فنی و جانبی برگزار خواهد شد.

 

تماس با پشتیبانی
1
ارسال پیام به پشتیبانی سایت
نیاز به راهنمایی دارید؟